نتایج آزمون کارشناسی ارشد و دکترای علوم پزشکی تا 25 شهریور اعلام می شود

 رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت, درمان و آموزش پزشکی با اعلام برگزاری آزمون بورد تخصصی و فوق تخصصی پزشکی در روز پنجشنبه از اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد و دکترای علوم پزشکی تا 25 شهریور خبر داد.

حسین پور کاظمی با اعلام این خبر افزود: در آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی که 22 و 23 تیر برگزار شد، حدود 60 هزار نفر شرکت کردند. حدود 28 هزار نفر مجاز به انتخاب رشته شدند و از این تعداد با احتساب استعدادهای درخشان که علاوه بر سهمیه اعلامی در دفترچه انتخاب رشته هستند، حدود هفت هزار نفر قبول نهایی می شوند.
وی گفت: در آزمون دکترای رشته های علوم پزشکی که پنجم مرداد برگزار شد، نیز حدود هشت هزار نفر شرکت کردند و سه هزار نفر برای مصاحبه معرفی شدند، 50 درصد نمره نهایی این آزمون بر اساس آزمون کتبی و 50 درصد بر اساس مصاحبه شفاهی است که در نهایت حدود 1500 نفر در این آزمون قبول می شوند.
رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت گفت: همه این آزمون ها در کمال امنیت و سلامت برگزار شده است و برای جلوگیری از هر گونه مداخله در فرآیند برگزاری آزمون، اطلاعات هر یک از شرکت کنندگان به صورت کد در سیستم تبدیل می شود و دو ساعت قبل از اعلام نتایج نهایی، کد هر شرکت کننده رمزگشایی شده و نام فرد مشخص می شود بنابراین هیچ فردی در فرآیند برگزاری آزمون از نتایج هیچ یک از شرکت کنندگان خبر ندارد.
پورکاظمی افزود: علت اینکه تاکنون اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد و دکترا به تاخیر افتاده، این است که در آزمون کارشناسی ارشد، تعدادی به عنوان استعدادهای درخشان علاوه بر ظرفیت های دفترچه قبول می شوند که عده ای از آنها شاگرد اول های دوره های کارشناسی هستند و چون هنوز برخی دانشگاه ها اسامی شاگرد اول های خود را اعلام نکرده اند، اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی به تاخیر افتاده است.
وی گفت: در مورد آزمون دکترا نیز چون 50 درصد نمره بر اساس نتایج آزمون و مصاحبه شفاهی است و هنوز همه دانشگاه ها نتایج مصاحبه را اعلام نکرده اند،اعلام نتایج نهایی به تاخیر افتاده است.
رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت ادامه داد: علت دیگر این تاخیر، برگزاری آزمون دندانپزشکی در هفته گذشته و برگزاری آزمون های بورد تخصصی و فوق تخصصی در روز پنجشنبه 16 شهریور است که نتایج اولیه آن جمعه و شنبه اعلام می شود و بعد از فراغت از این آزمون اقدامات لازم برای اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد و دکترا انجام می شود.
پورکاظمی گفت: در آزمون بورد رشته های تخصصی پزشکی حدود 3500 نفر و در آزمون بورد فوق تخصصی نیز 370 نفر شرکت می کنند و هر کس در این آزمونها 70 درصد نمره را بیاورد برای مصاحبه دعوت می شود. کلید این آزمون ها روز جمعه روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت قرار می گیرد. نتایج آزمون بورد فوق تخصصی بلافاصله در روز جمعه و نتایج آزمون بورد تخصصی نیز در روز شنبه 18 شهریور روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار می گیرد.

نوشتن دیدگاه

مطالب مرتبط

نمونه سوال رایگان آزمون های کشوری سنا

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 3 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 2 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 1 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد مدیریت خدمات موسسه سنا (50% اول مباحث)

دانلود آزمون کشوری ارشد مامایی موسسه سنا (50% اول مباحث)

دانلود آزمون کشوری ارشد روانشناسی موسسه سنا (50% اول مباحث)

دانلود آزمون کشوری ارشد پرستاری موسسه سنا (50% اول مباحث)

تغییرات آزمون MHLE وزارت بهداشت 1403

رشته مورد نظر شما

آمار قبولی 3 سال اخیر
نمایندگی در کشور
رشته های تحت پوشش

 

اطلاعات تماس

map آدرس دفتر تهران: میدان انقلاب جمالزاده شمالی تقاطع فرصت شیرازی پلاک 72 طبقه 1

 call  02191017400  (خط ویژه)

 call  02166574345  

پاسخگویی در ساعات اداری (بجز روزهای تعطیل و ساعات 13تا14)

شنبه تا چهارشنبه: از 9 تا 18  پنجشنبه: تا 13